Νομός Κοζάνης Αγροτικό εισόδημα και λιανεμπόριο
Ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Κοζάνης, Χρήστος Σάββας, αναδεικνύει ως μεγαλύτερο πρόβλημα των επιχειρήσεων του νομού το πλήγμα που δέχθηκαν οι κλάδοι μαρμάρου και γούνας αλλά και το λιανεμπόριο. “Έντονο πλήγμα έχει δεχτεί ο κλάδος της μεταποίησης του νομού μας, ενώ δυσπραγία καταγράφεται και στο εμπόριο”, τονίζει.
Νομός Φλώρινας Η ανεργία “καίει” το νομό
Να δώσει απάντηση στο μείζον πρόβλημα της ανεργίας ζητά από την επόμενη κυβέρνηση η ιδιοκτήτρια κομμωτηρίου στη Φλώρινα, Ιωάννα Σταφυλίδου. "Ο ΟΑΕΔ προσπαθεί να δώσει κάποιες λύσεις, όμως το θέμα είναι ότι δεν υπάρχει ανάλογη ζήτηση. Στο δικό μας κλάδο, για παράδειγμα, υπάρχουν 80 κομμωτήρια για 15.000 κόσμο και συνεχώς βγαίνουν νέοι κομμωτές. Υπάρχει μεγάλη προσφορά εργασίας, αλλά όχι ανάλογη ζήτηση".
Για τις επιχειρήσεις του νομού, ένα ζήτημα που “καίει” είναι οι περίφημοι “κάθετοι άξονες” της Εγνατίας. "Πρέπει να γίνουν οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας”, τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φλώρινας Άρης Αριστείδου.
Νομός Γρεβενών Διαφθορά και έλλειψη ρευστότητας
Ως πηγή όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όχι μόνο τα Γρεβενά αλλά ολόκληρη η χώρα θεωρεί τη διαφθορά η κ. Βασιλική Δόγκαλη, ιδιοκτήτρια ζαχαροπλαστείου στην πόλη των Γρεβενών: "Το μεγαλύτερο πρόβλημα και στα Γρεβενά είναι η διαφθορά. Πιστεύω ότι όποια κυβέρνηση λύσει αυτό το πρόβλημα, όλα τα υπόλοιπα θα λυθούν επίσης". Για τις επιχειρήσεις της περιοχής, σύμφωνα με τον Νικόλαο Ράμμο, πρόεδρο του Επιμελητηρίου Γρεβενών, αυτό που προέχει είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος ρευστότητας και της μείωσης της ζήτησης. Το μεγαλύτερο πλήγμα, σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν δεχθεί οι κλάδοι των κατασκευών και του τουρισμού.
Νομός Καστοριάς Η κρίση της γούνας
"Το μέγα πρόβλημα της Καστοριάς δεν είναι άλλο από τη γούνα. Από τη στιγμή που δεν κινείται ο κλάδος αυτός, δεν κινείται η αγορά γενικά. "Πρέπει οπωσδήποτε να βοηθηθεί η γούνα, το περιμένουμε και το απαιτούμε”, τονίζει ο Ελευθέριος Νιώτης, ιδιοκτήτης ταβέρνας. Τον ίδιο προβληματισμό για την πορεία του κλάδου εκφράζει και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ναούμ Μαρκόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο “η σημαντική μείωση των εξαγωγών του κλάδου της γουνοποιίας δημιούργησε μεγάλο αριθμό ανέργων και πτώση του τζίρου σε όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις της περιοχής”.
Νομός Κιλκίς Φυγή επιχειρήσεων σε Σκόπια και Βουλγαρία
Η ανεργία και η φυγή πολλών επιχειρήσεων στα Σκόπια και τη Βουλγαρία είναι τα δύο άμεσης προτεραιότητας προβλήματα που ζητούν απάντηση από την επόμενη κυβέρνηση στο Κιλκίς. "Παραδοσιακά το Κιλκίς ήταν ένας νομός με βιοτεχνίες ρούχων, οι οποίες όμως έχουν φύγει για τη Βουλγαρία και τα Σκόπια, ενώ πολλοί αναγκάζονται να δουλεύουν μεροκάματα εκεί. Φεύγουν και γυρνάνε αυθημερόν. Ένα άλλο θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τη νέα κυβέρνηση είναι η κατασκευή τρίτης πτέρυγας στο Γενικό Νοσοκομείο του Κιλκίς, γιατί οι υφιστάμενες δύο δεν καλύπτουν τις ανάγκες”, τονίζει ο κ. Σάββας Στεφανίδης, δημόσιος υπάλληλος.
Σοβαρό πρόβλημα ανεργίας και επιχειρηματικότητας εντοπίζει και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κιλκίς Παύλος Τονικίδης: “Υγιέστατες επιχειρήσεις με σοβαρούς και υπεύθυνους επιχειρηματίες, σήμερα δυστυχώς βρίσκονται στα πρόθυρα να κλείσουν ή να εγκατασταθούν στα Σκόπια και τη Βουλγαρία. Αυτό έχει δημιουργήσει έντονο πρόβλημα επιχειρηματικότητας και ανεργίας, η οποία υπολογίζω ότι φτάνει στο 30%”.
Νομός Χαλκιδικής Οδικά έργα μεγάλης σημασίας
Έργα που θα “απογειώσουν” τουριστικά τη Χαλκιδική και θα βελτιώσουν το επίπεδο διαβίωσης ντόπιων και παραθεριστών προσδοκούν οι κάτοικοι του νομού. Η ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την άνοδο της τουριστικής κίνησης από τις γειτονικές με την Ελλάδα χώρες. “Σχεδόν όλοι οι δρόμοι του εσωτερικού δικτύου της Κασσάνδρας αλλά και της Σιθωνίας χρειάζονται διαπλάτυνση προκειμένου να καταστούν περισσότερο ασφαλείς και να αντεπεξέλθουν στον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο των θερινών μηνών”, είπε στη “Μ” ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου κ. Γεώργιος Γκιλής . Η Χαλκιδική πρέπει να πάψει να θεωρείται ένας τουριστικός προορισμός μονάχα για το καλοκαίρι πιστεύει η επιχειρηματίας από την Κασσάνδρα κ. Μαρίκα Μουλαγιαννιού: “Πρέπει να αναπτυχθούν μορφές τουρισμού όπως ο θρησκευτικός, ο ιαματικός και ο συνεδριακός”.
Νομός Πέλλας Ανάγκη στήριξης προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τον αγροτουρισμό
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕ Νομού Πέλλας κ. Ιορδάνη Τσώτσο οι παραγωγικοί φορείς της περιοχής ζητούν τον περιορισμό των δημόσιων δαπανών και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Απαραίτητη κρίνεται και η δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού συστήματος. Ο νομός προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να δώσει ώθηση στον αγροτουρισμό. Καίριας σημασίας για την ανάπτυξή του είναι η αναμενόμενη ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της περιοχής, υπόσχεση όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων 30 χρόνων, που δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί. Ο κ. Ιωάννης Μπόνου, πολιτικός μηχανικός, θέτει και το ζητούμενο της στήριξης του αγροτικού πληθυσμού.
Νομός Καβάλας Στήριξη της πραγματικής οικονομίας και βελτίωση ακτοπλοϊκών συνδέσεων
Είναι αναγκαία η διασφάλιση των προϋποθέσεων που θα οδηγήσουν τον επιχειρηματικό κόσμο σε τροχιά ανάπτυξης. Όπως επισημαίνει άλλωστε ο πρόεδρος του ΕΒΕ Καβάλας Άγγελος Τσατσούλης, ο νομός διαθέτει τη δυναμική και τα πλεονεκτήματα που τον καθιστούν ανταγωνιστικό σε ολόκληρη τη Βαλκανική. Απαραίτητη είναι η στήριξη της πραγματικής οικονομίας και η ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω ευνοϊκής και σταθερής φορολόγησης. Εξίσου αναγκαία είναι η πάταξη του παραεμπορίου, ο καθορισμός των όρων χρήσης γης για εμπορικές δραστηριότητες και η απαγόρευση δημιουργίας υπερκαταστημάτων σε απόσταση μικρότερη των 20 χλμ. από την πόλη.
Νομός Σερρών Ανάγκη για έργα υποδομών και θεσμικές παρεμβάσεις
Υποδομές στη ΒΙΠΕ Σερρών σε συνδυασμό με ευνοϊκά οικονομικά μέτρα είναι το ζητούμενο για την ανάπτυξη του Νομού Σερρών. Αναγκαία είναι η συντήρηση του απαρχαιωμένου δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης της ΒΙΠΕ, όπως και η δημιουργία πυροσβεστικού σταθμού και χώρου διοικητηρίου που λείπει από την περιοχή. Βασικό αίτημα του νομού, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕ Σερρών είναι και η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ. Την έλλειψη ρευστότητας επισημαίνει από την πλευρά του και ο κ. Αναστάσιος Ρούσος, πρόεδρος της ομοσπονδίας επαγγελματιών και βιοτεχνών του νομού, ενώ παράλληλα τονίζει και την ανάγκη στήριξης της γεωργίας.
Νομός Πιερίας Ανάδειξη τουριστικού προϊόντος και ενίσχυση επιχειρηματικής δραστηριότητας
Καθοριστικός στη δύσκολη οικονομική συγκυρία της εποχής θα είναι ο ρόλος του κράτους που και από το νομό Πιερίας καλείται να στηρίξει την πραγματική οικονομία με μέτρα όπως η ευνοϊκή δανειοδότηση, η ενίσχυση της ρευστότητας, η πάταξη της γραφειοκρατίας και η εν γένει διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ο κ. Χατζηχριστοδούλου, πρόεδρος του ΕΒΕ του νομού, προτάσσει την ανάδειξη του υπάρχοντος τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Απαραίτητη για το σκοπό αυτό είναι η ακτοπλοϊκή διασύνδεση του νομού Πιερίας όπως και η δημιουργία βιομηχανικού πάρκου στην περιοχή του Αιγινίου.
Νομός Ημαθίας Στο επίκεντρο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και η ενίσχυση της γεωργίας
Η έλλειψη ρευστότητας είναι το πρόβλημα στο οποίο θα κληθεί να δώσει λύση η αυριανή κυβέρνηση της χώρας στην Ημαθία. Όπως μας πληροφόρησε ο κ. Ουσουλτζόγλου, πρόεδρος του ΕΒΕ Ημαθίας, βασικό αίτημα του νομού είναι η λήψη ευνοϊκών μέτρων φορολόγησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όπως και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας που κινδυνεύουν λόγο της κρίσης. Παράλληλα, ζητούν να δοθεί μέριμνα για την προστασία της αγροτικής οικονομίας της περιοχής.
Νομός Έβρου Αγωνία για την ολοκλήρωση του αγωγού
Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιώργος Αλεξανδρής είναι αισιόδοξος για το μέλλον: “Ο Έβρος έχει όλα τα φόντα για να γίνει ένα διεθνούς σημασίας εμπορικό και διαμετακομιστικό κέντρο. Χρειάζεται όμως προσπάθεια απʼ όλους. Μέσα σε όλα όσα πρέπει να γίνουν ξεχωρίζω την ολοκλήρωση των περιβαλλοντολογικών μελετών για τις επιπτώσεις που ενδέχεται να επιφέρει η ολοκλήρωση του αγωγού στον τουρισμό και την δημόσια υγεία”. Ο κοσμηματοπώλης κ. Σωτήρης Πεταλάς πιστεύει ότι η πόλη και ο νόμος πρέπει να συνδεθούν με την βουλγαρική πόλη Μπουργκάς μέσω ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου.
Νομός Ροδόπης Αναμένοντας τον κάθετο άξονα
“Χρειάζεται αύξηση της ανταγωνιστικότητας και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση. Η Θράκη είναιʽγωνιακό μαγαζίʼ. Τέμνεται από την Εγνατία και συνορεύει με δύο χώρες. Η Ροδόπη πρέπει να βγει από την εσωστρέφεια και να επιδιώξει την αυτόνομη ανάπτυξη”, πιστεύει ο επιχειρηματίας κ. Σταμάτης Κουρούδης. Ο πρόεδρος του ΕΒΕ κ. Νίκος Αγγελίδης μίλησε για στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: “Πρέπει επιτέλους να ʽτρέξουνʼ τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, και να γίνει ο κάθετος άξονας της Εγνατίας ”, υπογράμμισε.
Νομός Ξάνθης Η άρδευση του κάμπου
“Η οικονομική κρίση μας έχει γονατίσει. Ζούμε το δράμα της αποβιομηχάνισης και των καθημερινών απολύσεων”, δήλωσε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου κ. Σπύρος Παπαχρήστου. Οι φορείς του νομού πιστεύουν ότι πρέπει να στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν την ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας. “Πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν ο κάθετος άξονας από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα μέχρι την Εγνατία Οδό μέσω Ξάνθης για να πάρει ώθηση το εμπόριο και ο τουρισμός”, είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου κ. Παναγιώτης Ανδρικόπουλος και πρόσθεσε πως, “ένα ακόμα σημαντικό έργο που περιμένουμε να ολοκληρωθεί είναι η άρδευση του κάμπου από τα νερά του ποταμού Νέστου. Πρόκειται για ένα έργο που έχει σημαντική περιβαλλοντολογική σημασία, αφού η υπεράντληση από τις γεωτρήσεις προκαλεί την υφαλμύρωση των υπόγειων υδάτινων πόρων”.
Νομός Δράμας Σύνδεση με την Εγνατία και τα σύνορα
Ο νόμος Δράμας υποφέρει από την παγκόσμια οικονομική κρίση που σε συνδυασμό με την παρατεταμένη αποβιομηχάνιση καθιστά την ζωή στον όμορφο ακριτικό νομό ιδιαίτερα δύσκολη. “Η πόλη υποφέρει από έλλειψη υποδομών και επενδύσεων. Πρέπει να μπει σε άμεση εφαρμογή ένα πρόγραμμα επιχειρηματικότητας”, πιστεύει ο πρόεδρος του ΕΒΕ κ. Κυριάκος Χαρακίδης. Η ανυπαρξία κάθετου άξονα σύνδεσης με την Εγνατία απασχολεί έντονα το σύνολο των κατοίκων. “Παρά το γεγονός ότι η Εγνατία περνά σε απόσταση λίγων δεκάδων χιλιομέτρων από την πόλη δεν σκέφτηκε κανείς να φτιάξει έναν σύγχρονο ασφαλή δρόμο που θα συνδέει την Δράμα με τον ίσως καλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας. Η έλλειψη του σημαίνει για εμάς τους κατοίκους ότι το ταξίδι μέχρι την Θεσσαλονίκη παραμένει χρονοβόρο, κουραστικό και συχνά επικίνδυνο”, είπε ο εκπαιδευτικός κ. Λάζαρος Βλαχόπουλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου